15/9

publicerat i Vardag;
Det har hänt lite här i London sedan sist. Jag vet inte ens vart jag ska börja!
I Fredags så hade jag och Amalia en mysig dag för oss själva. Det blev några såna dagar då jennifer jobbade. I Fredags kväll bestämde Jennifer sig dock för att lämna London. så i helgen har vi turistat lite för att visa henne runt. mest åkt till sevärda platser, gått på shoppinggator och så har vi visat på nattlivet. 
Vi var ute både torsdag, fredag och lördag kväll och vi har haft hur roligt som helst! Vi har bara hängt på Piccadilly Circus och träffat härliga männiksor. Jag har skaffat mig massor av nya vänner redan efter bara en vecka, och nu känns allt väldigt bra! 
I Lördags fick jag en liten breakdown. Eller en stor snarare. Jag tror att jag då förstod att det här faktiskt är mitt nya hem och att allt inte är som vanligt. Jennifer bokade en flygbiljett hem till tryggheten, och jag drogs nog mer eller mindre med i det. 
Allt var väldigt jobbigt, jag var jätte sjuk, pengarna går åt snabbare än väntat (har inte shoppat, lovar. men det är farligt dyrt här) , vi hade svårt att hitta boende till bra pris, min datorväska blev stulen, vi hade riktigt dåliga rumskamrater... ja.. Ingenting var på topp just då kändes det som. Jag ville bara krypa ihop och gråta, helst i min egna säng där hemma i Sverige. Men efter lite pepptalk med min mamma, min syster och en bra vän, haha ja, det behövdes lite stöd, så kändes allt lite lättare, och självklart vill jag inte åka hem nu.
Jag kom hit till London för min egen skull, och i stort så har allt varit väldigt bra!
det här har gett mig en chans som jag vill ha. I London trivs jag som fisken i vattnet. Det är bara mina nära som saknas.
I fredags så fick jag reda på att jag har fått jobb på M&M´s World här i London. 
Ingen kände sig nog så lycklig som jag var då haha. Jag tror verkligen att det är jobbet för mig och jag längtar jättemycket till onsdag då jag gör min första jobbdag! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Becka:

Loooove you <3

Kommentera inlägget här :